Получих обаждане за среща с господин Главчев и изложих обстановката в Министерството на транспорта, какви са предизвикателствата пред сектора, какво е важно да се направи и след излагането на моите тези получих предложението да остана като министър, обясни Гвоздейков.Той допълни, че е уведомил съпредседателя на ПП Кирил Петков за поканата за разговор, тъй като именно Петков го е предложил за поста в правителството на акад. Николай Денков.
Избрах да подходя държавнически, да постъпя отговорно спрямо обществото и хората, вместо да си подсигуря комфортна политическа кариера, каза Георги Гвоздейков
Снимка ©
БТА
|
Аз избрах да подходя държавнически, да постъпя отговорно спрямо обществото и хората, вместо да си подсигуря комфортна политическа кариера, каза в предаването „Лице в лице“ по бТВ служебният министър на транспорта и съобщенията Георги Гвоздейков, който прие да бъде транспортен министър и в служебния кабинет и беше изключен от „Продължаваме промяната“ (ПП).
Получих обаждане за среща с господин Главчев и изложих обстановката в Министерството на транспорта, какви са предизвикателствата пред сектора, какво е важно да се направи и след излагането на моите тези получих предложението да остана като министър, обясни Гвоздейков.
Още от рубриката
В рамките на изминалия ден полицията установи общо 30 водачи, качили се зад волана след употреба на алкохол, съобщиха от МВР. От тях 25 са шофирали след употреба на алкохол от 0,5 до 1,2 промила, а петима - с над 1,2 промила. Петима са отказали тестване.
Под въздействие на наркотици са засечени да шофират четирима водачи, един е отказал тестване.
В рамките на разпоредената специализирана полицейска операция са ...
Вижте повече
|
Той допълни, че е уведомил съпредседателя на ПП Кирил Петков за поканата за разговор, тъй като именно Петков го е предложил за поста в правителството на акад. Николай Денков.
Разговорът с Кирил Петков беше доста емоционален, каза Георги Гвоздейков. Аз направих всичко възможно да изложа моите мотиви и защо го правя. Да, останах неразбран, нормално е. Кирил Петков е лидер на политическа партия и той гледа процеса под съвсем друг ъгъл, но в крайна сметка всеки трябва да носи отговорност за собствените си решения, коментира той.
Никога, въпреки че съм изключен от партията, това е тяхно право, такива са изискванията, такъв е уставът, никога няма да чуете от моята уста дума срещу Кирил Петков, срещу Асен Василев, тъй като трябва да има колегиалност, възпитание и респект, допълни Гвоздейков.
Като основна причина да остане на поста Георги Гвоздейков изтъкна проектите по Плана за възстановяване и устойчивост, свързани с модернизацията на железопътния транспорт, които са на стойност над 1,5 млрд. лева и имат срок на изпълнение август 2026 година.
Миналата седмица вече има избран изпълнител за една част от влаковете – за двуетажните влакове, предстои да бъде подписан договор. Тази седмица в края трябва да бъдат отворени офертите за доставка на 35 мотрисни влака и трябва да бъде довършен процесът по избор на изпълнител и сключване на договор по тази процедура, като трябва да бъде проведена нова процедура за доставка на още 20 друг тип влакове.
Тук е основният риск от изгубването на тези средства и ако тези процеси не се управляват правилно, означава, че България няма да достигне до така желаната, мечтана цел от обществото – да модернизираме железопътния транспорт, каза още Гвоздейков. Той подчерта, че всички процеси се контролират от Европейската комисия, а документите минават през проверка и в Министерството на финансите.
Към 22-24 април трябва да пристигне изпитващ пилот, който да завери направения от нашите пилоти нальот на медицинския хеликоптер и той да бъде въведен в експлоатация, каза още Георги Гвоздейков. Процедурата по изпълнението на необходимите часове все още не е завършена, но четирима пилоти вече са ги достигнали, обясни служебният министър.
По план през юни се очаква вторият хеликоптер, работи се активно за изграждането на временната база в Сливен, където ще бъде позициониран хеликоптерът и в края на годината трябва да пристигне третата въздушна линейка.